Škola Dokan BSK Členstvo Kurzy & Semináre Iga Ryu Kenpó Karate Karate pre deti Praktická sebaobrana Kobudó Ninjutsu Kyudo |
Citáty majstrov: |
Dnes je 13-10-2024, meniny má Koloman
|
Cviky na uvoľnenie ... | 18-11-15 |
Stvořme svět míru... | 03-06-15 |
Hariya Sekiun - najv... | 01-06-15 |
Zen je pochopenie se... | 30-05-15 |
Obi - história a tr... | 06-05-15 |
Krátka história sl... | 16084x |
História Goju Ryu I. | 11449x |
Filozofické aspekty... | 11358x |
Morio Higaonna - Maj... | 10452x |
Kata - umenie zjedno... | 7986x |
43% |
22% |
17% |
11% |
5% |
Reflexy, šikovnosť, rýchlosť, vytrvalosť, ale aj trpezlivosť, pozornosť, či kreativitu rozvíjame u detí najmä pomocou hier. Hry sú dôležitou a neoddeliteľnou súčasťou detských tréningov, ktoré robia tréning zaujímavejším, pestrejším a pútavejším. Deti sa popri nácviku techniky Karate a základnej sebaobrany súčastne zabavia a uvoľnia, ale rovnako sa aj mnohému priučia. Hry pomáhajú deťom začleniť sa do kolektívu, učia ich spolupráci, rešpektu a vzájomnej tolerancii. Keď sa to naučia už v rannom veku, nebude to pre nich problém ani v škole, či neskôr v práci.
Tréning tradičného Karate v tomto veku pod vedením učiteľov Budó (nie trénerov holej techniky) vedie vďaka praktike pravidiel Budó (Dojokun) popri budovaní fyzických základov aj k budovaniu správneho vnútorného postoja voči sebe samému a voči životu. Cvičiaci sa učia zodpovednosti, zmyslu pre kolektív, vzájomnej pomoci a spolupráci, vytrvalosti, rozhodnosti a trpezlivosti. Samozrejmosťou je rešpekt a úcta voči sebe samému i voči spolucvičiacim a vnímavosť voči tomu, čo sa deje okolo. Takýto vnútorný postoj vedie a pomáha dnešnej generácií detí a mladých ľudí rozvíjať sa smerom, ktorý im pomôže naplniť ich životné poslanie.
Škola Dokan je ako jedna veľká rodina, v ktorej má každý na svojom stupni a úrovni určitú zodpovednosť aj povinnosti. Starší a pokročilejší majú byť dobrými vzormi pre svojich mladších kolegov nielen v sile či technike, ale najmä v správaní. Etiketa správania je jednou z hlavných tém výuky tradičných bojových umení (Budó) a je súčasťou hodnotenia pri skúškach na jednotlivé technické stupne. V tomto sa líšia školy bojových športov od škôl Budó. Cieľom nie je vychovávať bojovné, ego-centrické, na víťazstvo a seba-orientované individuality, ale skôr ich podporovať v rozvíjaní vedomia Jednoty s ich kolegami a okolím a smerovať ich tvorivosť smerom k vzájomnej pomoci a spolupráci, vďaka ktorej môžu v živote zrealizovať oveľa väčšie projekty a hodnoty, ako keby v sa snahe za osobným uznaním a ziskom snažili robiť všetko sami.
Ľudia, ktorí prejdú takouto výukou si sú vedomí svojich schopností a svojej jedinečnosti a sú schopní realizovať svoje úlohy v súlade a harmónii s okolím. Takto môžu napĺňat poslanie v transformácii spoločnosti na civilizáciu osobnostne a duchovne vyspelých ľudí, schopných spolupracovať a žiť v mieri a harmónii s prírodou a so sebou navzájom.
Ivana Strelcová
vedúca cvičení s deťmi
1.dan IRKK, Dokan Dojo Bratislava